Hem Geçişi Engellediler Hem De Çevreyi Kirlettiler

Güvenlik kamerası kayıtlarına yansıyan görüntülerde, asansörün tam giriş noktasını adeta işgal eden gençlerin, çevreye aldırmadan rahat tavırlarla çekirdek çitledikleri görüldü. Yedikleri çekirdeklerin kabuklarını da fütursuzca yere atarak ortak kullanım alanını kirleten şahıslar, asansörü kullanmak isteyen vatandaşların geçişini zorlaştırdı. Her gün binlerce vatandaşın, özellikle de tekerlekli sandalyeli engellilerin, hamilelerin, çocuk arabalı ailelerin ve yaşlıların zemin kat ile üst geçit arasındaki tek erişim noktası olan asansör önünde sergilenen bu uygunsuz davranış, çevre sakinlerinin büyük tepkisini çekti.

Büyükşehir Belediyesinden "Kamu Malına Sahip Çıkın" Çağrısı

Olayın ardından harekete geçen Kocaeli Büyükşehir Belediyesi temizlik ekipleri, asansör ve çevresinde biriken kabukları temizleyerek alanı yeniden hijyenik ve kullanılabilir hale getirdi. Yaşanan bu sorumsuzluğun ardından bir açıklama yayımlayan Kocaeli Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, kent genelindeki asansör ve yürüyen merdivenlerin kamu malı olduğuna dikkat çekerek, ortak kullanım alanlarının korunması ve bu hizmetlerin amacı dışında kullanılmaması konusunda tüm vatandaşları daha duyarlı ve bilinçli olmaya davet etti.