İtfaiye Zamanla Yarıştı, Çöplük Manzarası Ortaya Çıktı

Korkutan yangın, öğleden sonra saat 15.30 sıralarında Yenimahalle İnkılap Caddesi mevkisinde bulunan ağaçlık alanda henüz belirlenemeyen bir nedenle baş gösterdi. Yükselen dumanları gören vatandaşların ihbarı üzerine bölgeye çok sayıda itfaiye, orman, sağlık ve polis ekibi sevk edildi.

Ekiplerin yaklaşık bir saat boyunca yürüttüğü hummalı ve yoğun çalışma neticesinde yangın daha fazla büyümeden kontrol altına alındı. Yangının ardından bölgede soğutma çalışmaları devam ederken, alevlerin yuttuğu alandaki korkunç manzara dikkat çekti. Ormanlık alanın araba lastikleri, naylonlar, inşaat molozları, evsel çöpler ve parçalanmış mobilyalarla doldurulduğu gözler önüne serildi.

"Senede En Az 2-3 Kez Yangın Çıkıyor"

Söndürme çalışmalarının ardından açıklamalarda bulunan Yenimahalle Muhtarı Gökhan Lençper, söz konusu alanda kronikleşen bu duruma isyan etti. Benzer felaketlerin her yıl tekrarlandığını vurgulayan Lençper, şu ifadeleri kullandı:"Bu görmüş olduğunuz yer, İnkılap Caddesi sonu baraj mevkisi. Burada senede en az 2-3 kez yangın çıkıyor. Bunu bütün yetkililere söylememize rağmen bu zamana kadar hiçbir çözüm bulamadık."

"Biz Çözüm Söyledik, Söylediğimizle Kaldık"

Bölgenin temizliği ve denetiminden İzmit Belediyesi'nin sorumlu olduğunu belirten Muhtar Lençper, belediye yetkililerini daha somut adımlar atmaya ve göreve davet etti. Alanın temizlenmesi için daha önce çözüm önerileri sunduklarını belirten Lençper, eleştirilerini şöyle sürdürdü:"Kaç kez buraya başkan yardımcıları, gerekli müdürler geldi ama çözüm olarak hiçbir şey yapılmadı. Biz defalarca çözüm önerisinde bulunduk. 'Buraya kayar kasa bir konteyner koyun, insanlar atıklarını bu çöpün içine atsın, siz de kamyonla düzenli olarak alıp götürürsünüz' dedik. Ama ne yazık ki bizim söylediğimiz hiçbir şeye yaramadı, dikkate alınmadı. Burada şu an kaç hektarlık yeşil alanın yandığını ne yazık ki bilemiyoruz. Devletin şu anda yaklaşık 20 tane itfaiye aracı ve ekibi burada müdahale halinde. Tüm yetkilileri artık sorumluluk almaya ve göreve davet ediyoruz."