Törene katılan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, okulun sadece bir eğitim kurumu olmanın ötesinde, Türkiye'nin Milli Teknoloji Hamlesi hedeflerine katkı sağlayacak yeni bir ekol ve stratejik bir usul olduğunu vurguladı. Öğrencilerin henüz lise çağındayken TÜBİTAK bünyesindeki Marmara Araştırma Merkezi ve Bilişim ve Bilgi Güvenliği İleri Teknolojiler Araştırma Merkezi gibi kritik kurumlarda gerçek araştırma projelerine dahil edildiklerini belirten Bakan Kacır, bu nitelikli ekosistemin gençleri geleceğe en iyi şekilde hazırladığını ifade etti. Tüm öğrencilerin yatılı eğitim gördüğü lisede, kantinlerde görevli personelin bulunmadığı ve herkesin kendi iradesiyle ödeme yaptığı güvene dayalı özgün bir kültürün inşa edildiği de aktarıldı.

Görkemli tören, ulusal ve uluslararası bilim olimpiyatlarında Türkiye'yi başarıyla temsil eden mezunların gerçekleştirdiği geçiş yürüyüşü ve okul korosunun müzik dinletisiyle devam etti. Plaketini Bakan Kacır'ın elinden alarak okulun mezuniyet kütüğüne ismini çakan okul birincisi Elif Berra Demir, yaptığı duygusal konuşmada başarısını hayatını kaybeden babasına armağan ettiğini dile getirdi. Diploma takdimi ve bayrak-flama devir teslim töreninin ardından, ilk mezunlar büyük bir coşkuyla keplerini havaya fırlatarak yeni yaşamlarına ilk adımı attı.